Wednesday, October 13, 2010

Ketenangan, mendekatlah!

Puisi : Ketenangan, mendekatlah!

Wahai ketenangan, mendekatlah!
Usir segera kekusutan
Yang seringkali menghambat diri
Tanpa kau di sisi

Wahai ketenangan, mendekatlah!
Hambat segera kekalutan
Agar aku bisa kembali segar
Menghirup nyaman aroma

Ya Tuhan, dengan Rahmat dan KasihMu
Kurniakan aku si ketenangan
Agar bisa aku bahagia
Walau cuma seketika


Berpuisi pula ya :) Allahuakbar. Ada 3 perkara yang menenangkan jiwa selain solat, membaca al-quran dan zikir. 3 hal ini jika Tuhan karuniakan kepada saya, alangkah bahagianya seisi jiwa. Masjid Nabawi, Pantai Melawi dan juga bunga mawar mekar yang segar.



Kapankah akan kujejak rumah Kekasih ini. Siapalah yang sudi membawa (^^,)


Tenang, nyaman.. Pantai Melawi, tunggu kedatanganku.. (Bila?)


Subhanallah, indahnya ciptaan Allah.. Warna dan bunga yang paling saya cintai.. :)

Tidak mengapalah, masih tidak berkesempatan menggapai 3 nikmat ini. Angan-angan pun sudah cukup membuatkan hati yang kusut jadi tenang.. Doakan ketenangan itu hadir ya! ^^,


Masturah Abu Bakar
Ghurfah Layyinulharir

No comments: