Friday, July 09, 2010

Warna-warni hidup hamba



Semakin kita dewasa dan membesar, semakin pelbagai pengalaman hidup yang kita lalui. Bak kata sahabat syurga saya, "Setiap hari sekurang-kurangnya Allah bagi satu pengajaran untuk kita, kan?"


Ya, setiap hari Allah beri kita pengajaran. Tetapi hanya untuk golongan yang berfikir.


Setiap hari Allah bagi kita ujian atau nikmat. Maka kita sebagai HAMBA hanya perlu pilih, mahu ingkar atau taat. Dan, kita selaku hamba perlu belajar untuk mengembalikan semua ujian dan nikmat kepada Allah taala.


Semalam saya terbaca sebuah pengalaman ujian yang sangat getir. Ujian yang dilalui dengan tabah oleh seorang wanita solehah. Lalu saya koreksi diri, bagaimana jika saya berada di tempat beliau? Allahurabbi, saya sama sekali tidak mampu tanpa rahmat Allah.


Anda juga boleh membacanya di sini. Moga kita mengambil iktibar.



Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~

Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~

Click Me~Click Me~Click Me~Click Me~

(Segala-galanya adalah warna-warni kehidupan)




Masturah Abu Bakar
Ghurfah Layyinulharir, Sungai Buloh

No comments: