Sunday, June 06, 2010

Malaysia-Israel : Buta, bisu dan pekak!






Peristiwa 31 Mei 2010 memberi impak besar kepada seluruh dunia yang seakan-akan baru tersedar daripada lena yang panjang. Iaitu sepanjang tempoh ummat di Palestin dizalimi dan ditindas sebelum cetusan peristiwa itu. Di mana-mana pun kini (kecuali sekelompok puak pengganas - Israel dan Yahudi), ummat sedang berbicara soal Palestin, Gaza, kezaliman dan penderitaan. Tidak kira apa agama, bangsa dan ideologi politik mereka, kesemua mereka kini sedang marah, benci, kecewa, geram terhadap puak pengganas itu.


Dalam kisah penindasan terhadap Palestin sepanjang tempoh sebelum, semasa, atau selepas peristiwa 31 Mei itu, ada beberapa perkara yang boleh saya fokuskan.


1. Israel dan Yahudi sememangnya jahat, biadab dan melampau. Jadi, tidak terlalu menghairankan. Hal ini diceritakan dalam Al-Quran, Hadith, para ulama' dan disaksikan sendiri oleh masyarakat dunia. Mereka ini terlalu angkuh dan sombong, sehinggakan tidak lagi menerima nasihat dan peringatan. Mereka ini tidak ada bahasa lain yang boleh digunakan untuk memahamkan mereka kecuali dengan bahasa pedang!


Firman Allah s.w.t dalam Surah Al-Baqarah :




Maksudnya : "Sesungguhnya orang-orang kafir (yang tidak akan beriman), sama sahaja kepada mereka: sama ada engkau beri amaran kepadanya atau engkau tidak beri amaran, mereka tidak akan beriman."


Al-Jalalayn dalam mentafsirkan ayat ini mengatakan bahawa orang-orang kafir seperti Abu Jahal, Abu Lahab dan lain-lain adalah sama sahaja keadaan mereka jika diberi amaran atau jika tidak diberi amaran. Mereka tidak percaya dan maka jangan berharap bahawa mereka akan percaya.


Mengapa? Firman Allah s.w.t dalam ayat seterusnya :




Maksudnya : (Dengan sebab keingkaran mereka), Allah mematerikan hati mereka serta pendengaran mereka, dan pada penglihatan mereka ada penutupnya; dan bagi mereka pula disediakan azab seksa yang amat besar.


2. Dengan segala bukti dan saksi kejahatan Israel ini, ada juga pihak yang pekak, buta dan tuli sama seperti golongan di atas. Negara-negara yang penduduknya majoriti ummat Islam seperti Mesir dan Jordan 'sampai hati' melihat saudaranya sendiri dizalimi dengan berkerjasama menyekat laluan kemasukan bantuan daripada negara-negara mereka. 


Ada juga negara ummat Islam yang lain termasuk Malaysia yang masih berdegil mengambil mereka ini sebagai penasihat (APCO). 


Sudah berapa kali mahu dikatakan bahawa mereka ini penjahat dan pengganas? Mahu bahasa apa lagi? Mereka ini terlalu pelik dan menghairankan!


Menggerunkan. Saya dan anda pasti sudah jumpa golongan seperti mereka ini disebut oleh Allah dalam Al-Quran. Firman Allah dalam surah yang sama :




Maksudnya : "Dan di antara manusia ada yang berkata: "Kami telah beriman kepada Allah dan kepada hari akhirat"; padahal mereka sebenarnya tidak beriman."


Kata Al-Jalalayn dalam tafsirnya : "The following was revealed concerning the hypocrites". Nah, jelas sekali bahawa ayat di atas adalah ayat-ayat untuk orang munafiq lagi hipokrit.




Maksudnya : "Dan apabila mereka bertemu dengan orang-orang beriman, mereka berkata: "Kami telah beriman" dan manakala apabila mereka kembali kepada syaitan-syaitan mereka, mereka berkata pula: "Sesungguhnya kami tetap bersama kamu, sebenarnya kami hanya memperolok-olok mereka (orang-orang beriman)".


Al-Jalalayn berkata lagi, "Mereka ini adalah golongan yang berpura-pura terhadap orang beriman".


Lalu, Allah berfirman :




Maksudnya : "Mereka itulah orang-orang yang membeli kesesatan dengan meninggalkan petunjuk; maka tiadalah beruntung perniagaan mereka dan tidak pula mereka beroleh petunjuk hidayah."


Kepada anda yang masih berdegil untuk berkrompomi dengan puak pengganas ini, mudah saja kata dua untuk anda. Selama-lamanya anda tidak akan beruntung dan selamanya anda tidak akan memperoleh hidayah.


Adakah kata dua dari Allah ini tidak cukup menakutkan?


Tahukah anda wahai pihak yang masih degil, Allah telah melabel golongan seperti anda ini sebagai mereka yang buta, bisu dan pekak?




Maksudnya : "Mereka (seolah-olah orang yang) pekak, bisu dan buta; dengan keadaan itu mereka tidak dapat kembali (kepada kebenaran)."


Allahuakbar! 


Terlalu bodohkah anda?

No comments: