Monday, February 23, 2009

Sabar


Huh! Hari ini blog saya diserang photobucket. Mahu saja saya delete blog ni. Nak cari template satu hal, terus tak jadi kerja saya. Liqa pun tak dapat pergi. Tak apa la, demi DakwatulIslam saya relakan juga.. Sampai saya jadi hang duduk depan laptop, dari jam 8pm-11pm lebih.

Tapi, sekurang-kurangnya blog saya berwajah baru kan??
Moga Allah menilai kerja 'blog-memblog' ni sebagai ibadah.

Satu lagi yang buat emosi saya tak berapa elok hari ini. Buku saya banyak hilang.. Entah siapa yang pinjam saya pun tak tahu. Sensitifnya dengan buku.. Buku oh Buku..


Moga Allah bagi pahala untuk saya. Pahala pertama kerana saya bagi pinjam buku. Pahala yang kedua kerana saya terpaksa bersabar dengan si peminjam yang saya tak ketahui siapa.


Astaghfirullah.. Kalau sabar, banyak pahala pun boleh dapat. Yang penting jangan merungut.. Kan??

Ali Imran :
200. Hai orang-orang yang beriman, bersabarlah kamu dan kuatkanlah kesabaranmu dan tetaplah bersiap siaga (di perbatasan negerimu) dan bertakwalah kepada Allah, supaya kamu beruntung.

4 comments:

DAMAI said...

salam buat kamu...

cantik 'blog' baru kamu ini...damai suka ^^

nota damai juga banyak yang hilang lantaran ada yang meminjam tetapi mungkin terlupa untuk memulangkannya...silap damai juga kerana tidak mencatit siapa yang meminjam ^^

apa2 pun,benar kata kamu...sabar adalah yang terbaik...bukankah sabar itu indah ? ^^

kembara™ said...

sentiasalah sabar dalam apa jua mehnah dan tribulasi kerana disitu ada rahmat dan janji Allah S.W.T..kemungkinan akan meningkatkan darjat anda disisi Allah...=)

AiMaN said...

Salam ukhuwah...
InsyALLAH,setiap y berlaku ada hikmah d sebalik nya...
InsyALLAH,ALLAH s.w.t menilai blog dakwah ante ini sebagai ibadah... :)
Benar!..bersabar adalah sifat Nabi s.a.w y terpuji...

~wallahualam~

hanim yusra said...

salam..
kene serang photobucket??
ana nyer blog pun kene..
ni kali kedua la..
dulu glabahla jugak nak cari layout baru..
tapi yang second time ni..
ana biar je..
alhamdulillah..
dier ok sendiri..
papepun..assobru minal imaan..