Saturday, February 09, 2008

lemahnya aku..

tuhan..
aku ini lemah
perlu kekuatan dr Mu
perlu tarbiyyah dr Mu

tuhan..
perkataan ku juga akan diuji
aku berlindung kepadaMu
dr pujian manusia

tuhan..
aku ini lemah
lemah dan lemah
aku lebih lemah dpd hambaMu yang lain

tuhan..
aku tangisi kelemahan ku
aku lemah di sisi manusia
dan betapa lemahnya aku disisi Mu

tuhan..
imanku akan Kau uji
kuatkan aku utk menghadapinya lagi

tuhan..
kuatkan aku dlm perjalanan jihadmu
aku tidak tahu
apa dihadapan yang menantiku

tuhan..
kau tau hati ku ini
niat ku ini
hanya keranaMu
segalanya keranaMu

sesungguhnya
lahaulawalaquwwata illa billah..



-masturah-
khas utk
sahabat GN ku
::QATAR::

1 comment:

Anonymous said...

Lihatlah di sekeliling kamu dan teguhkan pendirianmu; sepanjang hidup dan usiamu jangan mudah berputus harapan, senyum yang kau berikan dan air mata yang kau titiskan, simpan…jadikan tauladan; segala yang kau pandang dan dengar, simpan…buat pedoman

"Smart way, smart thinking, smart mujaddid"